torsdag 5. mars 2015

Bøvertun

Jeg har strikket Bøvertun fra Kofteboken. Dette ble et eksperimentelt prosjekt på mange måter.

1. Jeg har strikket i et billig-garn (Østlandsgarn fra Nille). Til koftebruk synes jeg dette garnet er bedre enn prisen skulle tilsi. Det blir et plagg med god varme og godt hold. Ullen er ikke den mykeste, men jeg tåler den godt rett på huden. Rein og rose blir nok neste ut i samme garn.

2. Jeg strikket i tykkere garn og med tykkere pinner enn oppskriften. Jeg brukte pinne 3,5, og strikket str S for å få en medium. I tillegg droppet jeg et par økninger.

3. Knappestolpene ble strikket rett på (som applied icord). Det skal jeg definitivt gjøre igjen, det eneste er at ratioen må endres. Jeg plukket opp 2 og hoppet over 1, neste gang plukker jeg opp 1 og hopper over 1. Litt løse knappestolper altså, men det plager meg ikke nevneverdig.

4. Jeg la til mønsterborder nederst på bol og erme. Jeg droppet også ruter til fordel for lopper (oppned-lus).



9 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Trodde først det var en genser, siden du ikke viser knappestolpene. Så der fikk jeg en ide! :)

    SvarSlett
  2. Den ble knallfin! Elsker fargen. Og lusene passet helt supert. Fikk lyst på en sånn selv også, hehe.

    SvarSlett
  3. Nydeleg bøvertun, utruleg fin i gult og kvitt.

    SvarSlett
  4. Tusen takk Mimouna, GryHege og Idapanda! :-))

    SvarSlett
  5. Herlig versjon av Bøvertun! Liker den minst like godt med lopper som med ruter. Og fargen er smashing :)

    SvarSlett
  6. Kjempe fin jakke! Likte farge komboen din :)

    SvarSlett
  7. Herlige, friske farger :-) flott kofte du har laget

    SvarSlett
  8. Kommer ikke inn på nettsiden. Vil gjerne kjøpe garn av deg, så fine farger:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Martine! Så hyggelig 😊 I helga er jeg på Ullhælj på Løten, og nettbutikken blir tilgjengelig i morgen kveld eller mandag. Hilsen Linn

      Slett

Maskepigen takker og bukker for kommentarer!