søndag 11. januar 2015

Malsenkoften

At shetland soft er mitt favorittgarn vet du allerede. Parallelt med barnejakka til vesla (se et par innlegg før) så har jeg strikket min helt egen malsenkofte! En jakke i tynn ull er uunværlig, og denne ble jeg veldig fornøyd med. Hekla klippekanten før kipp, et bad i kokvarmt vann for å få ut spinneolja*- og voila!





Specs:
Mønster: Malsenkoften fra Malsen og mor
Garn: Shetland soft (uvasket) fra Malsen og mor

Veldig greit mønster å strikke, her er alt godt forklart!

* Shetland soft (uvasket) kommer med spinneolje på seg, og må derfor vaskes for at garnet skal komme til sin fulle rett. Jeg har prøvd med zalo, ullvask og diverse gjennom årene, men nå fyller jeg vasken med det varmeste vannet fra krana, litt ullvask og legger plagget nedi. Uten å røre! ligger det der til det er kaldt, og all spinneoljen er bortevekk. Jippi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Maskepigen takker og bukker for kommentarer!